პროექტის სახელწოდება: რაზე ღაღადებენ
ძეგლები“?
პროექტის მთავარი თემა (იდეა):
პასუხის გაცემა-რისთვის უდგამენ ადამიანს ძეგლს? როდის ხდება ეს, სიცოცხლეში თუ გარდაცვალების შემდეგ?
პროექტის აქტუალობა: ისტორიული კვლევის, სამართლიანობის, პატრიოტიზმის
გაღვივება
პროექტის მიზნები: 1. მოგზაურობა
ძეგლების სამყაროში
2. მოსალოდნელი
ფასეულობათა გადაფასება
3.რაიონში
არსებული ძეგლების , მათი ისტორიის გაცნობა
4. მონაცემთა ბაზის შექმნა და გამოფენა
ელექტრონული პრეზენტაციის
მოსწავლეთა ასაკი:
14-15წელი
ვადების ხანგრძლივობა: 10-15 დღე
მოსალოდნელი შეგეგი: მოსწავლეთა ინტერესის
გაღვივება ..სამოქალაქო განათლების“-საგნის მიმართ, კვლევის სწორი, სამართლიანი ინტერპრეყირების
განვითარება
საჭირო ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,საარქივო ფონდი, ფურცლები, სურათების გადასაღები საშუალებები
პროექტის მსვლელობა (აქტივობები):
1. თემის შერჩევა, კითხვების
ჩამოყალიბება
2.საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება
3. სამუშაო გეგმის შეჯერება-შედგენა
4.ლიდერის არჩევა
5.მონაცემთა
ბაზის შექმნა და გამოფენა ელექტრონული პრეზენტაციის
6.პროექტის შეფასება
საგნებთან ეროვნული სასწავლო გეგმის კავშირი
-ისტორია
- მოსწავლეებს შეუძლიათ მასალების მოპოვება, მოძიება, რაიონში არსებული ძეგლების ნუსხის გაკეთება, გამოკითხვის ჩატარება, ინტერვიუები რესპოდენტებთან;
- შეაჯერებს თავისსა და რესპოდენტების აზრებს, გამოიტანს სამართლიან დასკვნებს;
- გაეცნობა თითოეული ძეგლის ისტორიას,იმ პიროვნების მოღვაწეობის ამსახველ დოკუმენტურ მასალებს და შეძლებს სამართლიანი დასკვნა გააკეთოს, დამსახურებულად დაუდგეს ძეგლი თუ არა პიროვნებას, ეკუთვნოდა ეს სიცოცხლეში, თუ შემდეგ;
- არის თუ არა ფასეულობათა გადაფასება საჭირო;
- განსაზღვრავს თუ რა ტიპის გამოკვლევების ჩატარებას აპირებს;
- ადგენს სამუშაო ბიბლიოგრაფიას მასწავლებლის დახმარებით;
- მოსწავლე ბიბლიოთეკებში, მუზეუმის ფონდში მოიძიებს საჭირო ლიტერატურას და განსაზღვრავს, გამოადგება თუ არა ესა თუ ის მასალა კვლევისათვის;
- კვლევის ინტერესებიდან გამომდინარე,მასწავლებლის დახმარებით მოიძიებს, ეცნობა და აფასებს პირველად წყაროებს;
- კვლევის შედეგებს სისტემატიურად აცნობს მასწავლებელს და ითვალისწინებს მის შენიშვნებს;
პროექტის ხელმძღვანელი: მ. მაისურაძე;
ხელმძღვანელის ელფოსტა: maisuradzemanana15@gmail.com.
* * *
პროექტის
სახელწოდება: უკვდავებას ზიარებულნი
პროექტის
იდეა:
ნაღვაწი დაფასდება, სახელი იბრწყინებს.
პროექტის
აქტუალობა: პატრიოტიზმის გაღვივება, ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა
და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
პროექტის
მიზნები:
1.
გავეცნოთ რაიონის გმირებს, მათ საგმირო საქმიანობებს.
2.
შევისწავლოთ ეროვნული გმირის-ზაზა დამენიას მოღვაწეობის ისტორია.
3.შევქმნათ მონაცემთა ბაზა, არქივი.
4.სათანადოდ შევაფასოთ, დავაფასოთ მათი ნაღვაწი.
მოსწავლეთა
ასაკი: 12-15 წ.
ვადები: 10-15 დღე
მოსალოდნელი შედეგები: ინტერესის გაღვივება
საგნის მიმართ. კვლევის სწორი, სამართლიანი ინტერპრეტირების განვითარება.
სხვათა
ნაღვაწის სათანადოდ დაფასება.
საჭირო
ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელო, კომპიუტერი,საარქივო ფონდი, ფოტოაპარატი.
პროექტის
მსვლელობა:
1.თემის
შერჩევა,კითხვების ჩამოყალიბება.
2.
საპროექტო ჯგუფის შექმნა.
3.სამუშაო
გეგმის შედგენა.
4.
ლიდერის არჩევა.
5. მონაცემთა ბაზის შექმნა, ელექტრონული პრეზენტაცია.
6. პროექტის შეფასება.
საგნებთან
ეროვნული სასწავლო გეგმის კავშირი-
სამოქალაქო
განათლება.
მოსწავლეებს
შეუძლიათ მასალების მოპოვება, საარქივო ფონდში მუშაობა, ინტერვიუების აღება, გამოკითხვის
ჩატარება,დაკონტაქტება გმირების ახლობლებთან, ფოტოების მოძიება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
შეძლებს მოიპოვოს მისთვის ღირებული მასალა.
·
შეძლებს მასალათა დახარისხებას.
·
ადგენს სამუშაო ბიბლიოგრაფიას მასწავლებლის დახმარებით.
·
მოპოვებული მასალების შეჯერებას.
·
ადგენს ალბომს.
·
კვლევის შედეგებს სისტემატიურად აცნობს მასწავლებელს
და ითვალისწინებს მის მიერ მოცემულ რჩევებსა და შენიშვნებს.
პროექტის
ხელმძღვანელი: მ. მაისურაძე
ხელმძღვანელის
ელ-ფოსტა: maisuradzemanana15@gmail.com
* * *
პროექტის
სახელწოდება -,,ვიცნობდეთ ჩვენს სოფელს“
პროექტის
მთავარი იდეა: პასუხი გაეცემა შეკითხვას, რისთვის არის საჭირო სოფლის
ისტორიის ცოდნა.
აქტუალობა: ისტორიული კვლევის,
პატრიოტიზმის გაღვივება.
პროექტის
მიზანი:
1.
მოგზაურობა სოფლის ისტორიაში
2.
მონაცემთა ბაზის შექმნა და გამოფენა ელექტრონული პრეზენტაციის.
მოსწავლეთა
ასაკი:
11-12წ.
ვადები:
15 დღე
მოსალოდნელი
შედეგი:
მოსწავლეთა ინტერესის გაღვივება ისტორიის მიმართ, კვლევის სწორი ინტერპრეტირების განვითარება.
რესურსები: სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,სკოლის, სოფლის, ბიბლიოთეკები, ფურცლები, სურათების გადასაღები საშუალებები.
პროექტის
მსვლელობა:
აქტივობა1.
თემის შერჩევა, კითხვების ჩამოყალიბება
აქტივობა2.
საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება
აქტივიბა3.
სამუშაო გეგმის შეჯერება-შედგენა
აქტივობა4.
ლიდერის არჩევა
აქტივობა5.
მონაცემთა ბაზის შექმნა და გამოფენა ელექტრონული პრეზენტაციის
აქტივობა6.
პროექტის შეფასება
საგნებთან
ეროვნული სასწავლო გეგმის კავშირი: (ისტორია, ქართული ენა)
მოსწავლეებს
შეუძლიათ მასალების მოპოვება,მოძიება პრესაში არსებულის, სასკოლო, სასოფლო ბიბლიოთეკებში,
ინტერვიუების აღება, გამოკითხვის ჩატარება
შეგეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
დამოუკიდებლად ან მასწავლებლის
დახმარებით ირჩევს საკვლევად მისთვის საინტერესო ისტორიულ საკითხს
·
მომავალი გამოკვლევის თემის
დაკონკრეტების მიზნით არჩეულ ისტორიულ საკითხზე ეცნობა ზოგადი ხასიათის სტატიებს (მაგ.სოფლის
განვითარების პერსპექტიული გეგმა)
·
განსაზღვრავს, თუ რა ტიპის კვლევების
ჩატარებას აპირებს.დაეყრდნობა მისი გამოკვლევა მხოლოდ მეორად წყაროებს,თუ მას დასჭირდება,როგორც
პირველადი, ასევე მეორადი წყაროების გამოყენება
·
ადგენს სამუშაო ბიბლიოგრაფიას მასწავლებლის დახმარებით
·
მოსწავლე ბიბლიოთეკებში კატალოგის საშუალებით
მოიძიებს საჭირო ლიტერატურას და განსაზღვრავს, გამოადგება, თუ არა ესა თუ ის წიგნი,
ან სტატია მომავალი კვლევისათვის
·
კვლევის ინტერესებიდან გამომდინარე, მასწავლებლის დახმარებით
მოიძიებს ,ეცნობა და აფასებს პირველად წყაროებს.
·
მოიძიებს და იყენებს ინფორმაციას ვიზუალური,
ინტერნეტრესურსის,ლიტერატურული წყაროების საშუალებით(ფოტოები,ნაგებობები)
·
კვლევის შედეგებს სისტემატიურად
აცნობს მასწავლებელს და ითვალისწინებს მის რჩევებს, შენიშვნებს.
პროექტის
ხელმძღვანელი: მ. მაისურაძე
ხელმძღვანელის
ელფოსტა:
maisuradzemanana15@gmail.com
maisuradzemanana15@gmail.com
* * *
პროექტის სახელწოდება: ,,გინდა იყო
ჯანმრთელი’’?
პროექტის მთავარი თემა: პასუხის გაცემა-რა
დაავადებები შეიძლება შეიძლება გამოიწვიოს მოწევამ?
პროექტის აქტუალობა: დავარწმუნო მოსწავლეები
იმაში, რომ სიგარეტი მსოფლიოში ყველაზე დიდი ,, ქილერია“.
პროექტის მიზნები:
1. ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზება სკოლაში.
2.გაცნობიერება
იმისა, თუ რა ზიანის მოტანა შეუძლია მავნე ჩვევებს ჯანმრთელობისათვის.
3.რაოდენ ამცირებს ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრება
სხვადასხვა დაავადებების რისკს.
მოსწავლეთა ასაკი: 14-15წ.
ვადების ხანგრძლივობა: 5-10 დღე.
მოსალოდნელი შედეგი: მოსწავლეები
დარწმუნდებიან იმაში, რომ ჯანმრთელობა ეს არის სრული ფიზიკური, გონებრივი და სოციალური
კეთილდღეობა.სოციალურად და ეკონომიკურად პროდუქტიული ცხოვრებისუნარიანობა.
მომავალში თავად ისინი გასწევენ ამ მხრივ აგიტაცია-პროპაგანდას
უმცროსი ასაკის ბავშვებში.
საჭირო ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი, ფურცლები,პლაკატები.
პროექტის მსვლელობა:
1.თემის შერჩევა, კითხვების ჩამოყალიბება.
2.საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება.
3.სამუშაო გეგმის შედგენა.
4.ლიდერის არჩევა .
5.მონაცემთა ბაზის შექმნა და გამოფენა ელექტრონული პრეზენტაციის მომზადება.
6. პროექტის შეფასება.
პროექტის
შეფასების განზოგადებული რუბრიკა
მაქსიმალური ჯამური ქულის
გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
|
ხდება
ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად
გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად
ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს
მკითხველს/მსმენელს
|
გააზრებულია
თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის
მარტივი, ზოგი გაუგებარი
|
კარგად
ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება
ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3.შინაარსის
კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
|
ძირითადად
კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად
გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართული, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა
არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო,
ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა
დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული
რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო
და ანალიზი სიღრმისეულია
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები
ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების
კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
|
მრავალფეროვანი,
შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე
შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ
ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის
უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს
ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები
საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების
უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება
მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც
მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე
|
9.დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ
არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა
ჩამოყალიბებულია
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს
აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული
თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების
უმეტესობას
|
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება,
აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და
პასუხობს ყველა კითხვას
|
საგნებთან ეროვნული სასწავლო გეგმის კავშირი-ისტორია.
მოსწავლეებს შეუძლიათ
მასალების მოპოვება, მოძიება, დიაგრამების შედგენა (წლების, ასაკის მიხედვით...), გამოკითხვის
ჩატარება, ინტერვიუების აღება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ
მოსწავლე:
·
შესძლებს მოიპოვოს სათანადო მასალები და დაახარისხოს
ისინი (მაგ.თამბაქოს შემადგენლობა, მისი მავნე ზეგავლენა ცალკეულ ორგანოებზე ).
·
გაარკვევს როგორ ხდება ნიკოტინზე თანდათან დამოკიდებულება.
·
როგორ დამოკიდებულებაშია მწეველი გარემოსთან.
·
რა არის პასიური მოწევა.
·
გამონახავს გზებს, თუ როგორ დაანებოს სიგარეტის მწეველმა
მოწევას თავი.
·
შესძლებს თვალსაჩინო პლაკატების, დიაგრამების დამზადებას.
·
გაუწევს აქტიურ პროპაგანდას ჯანსაღი ცხოვრების წესს.
·
მასწავლებლის დახმარებით ბიბლიოთეკებში მოიძიებს საჭირო
ლიტერატურას და დაახარისხებს მათ კვლევის თვალსაზრისით სისტემატიურად აცნობებს მასწავლებელს
და ითვალისწინებს მის შენიშვნებს.
პროექტის ხელმძღვანელი: მ. მაისურაძე
ხელმძღვანელის ელფოსტა: maisuradzemanana15@gmail.com
No comments:
Post a Comment